Aspara te Siem Reap

21 februari 2019 - Phnom Penh, Cambodja

Hele dag ter vrije besteding. Er werden wel excursies of dagtochtjes aangeboden, maar wij hadden zin in een rustig dagje. Dus hebben we de toektoek maar weer gepakt. Dit is trouwens weer heel anders dan de tuktuk die je elders ziet, hier zijn het brommertjes met een aanhangwagentje erachter waar je met z'n 4en in kunt. We hadden soms het gevoel dat we omgingen met heel het karretje en soms ging het ook maar net goed.
We hebben ons trouwens heel de dag laten rondrijden door de toektoek. In de ochtend eerst wat gewinkeld en gemarkt en geterrast.
We besloten om naar het museum te gaan. De toektoek chauffeur vroeg of ik ook kaartjes wilde kopen voor het museum. Uh ja natuurlijk. In plaats dat hij ons naar het museum bracht waar je de kaartjes kunt kopen, reed hij, tegen het verkeer in, naar zo'n boekingskantoortje. Ik moest daar de kaartjes maar kopen. Ik was al een beetje sceptisch, zal wel weer te veel moeten betalen. 24 dollar, niet goedkoop voor museumkaartjes, maar niet onoverkomelijk. Uiteindelijk zijn we heel bij het museum aangekomen, waar de kaartjes net zo duur waren en we dus niet in de rij hoefden te staan. Het museum bevatte een zaal met 1000 boeddhabeeldjes. De rest van het museum ging over Angkor Wat, dus konden we een gedeelte van de verhaaltjes die de gids de vorige dag had verteld nog eens rustig nalezen. We zijn niet heel lang in het museum geweest.
We hebben ons naar HardRock cafe laten brengen, waar we gegeten hebben. Toevallig was het ook happy hour, dus we hebben daar wel ruim 2 uur gezeten.
Ik vertelde gisteren al dat we ons hebben laten verleiden, we hebben mooie beeldjes gezien van hindoe figuren.
Uiteindelijk vielen we voor een beeld van een Aspara. In de eerste winkel hadden ze wel mooie beeldjes, maar toch niet zo mooi als in de tweede winkel. De vekoopstertjes in de eerste winkel deden hun best en probeerden de houding van de handen en voeten van het beeldje na te doen, maar dat viel niet mee.
Toen we naar de tweede winkel liepen, voelde ik een harde tik op mijn hoofd en Corri slaakte een kreet. Nader onderzoek leerde wat er gebeurd was. Er was een mango uit een hoge boom op mijn hoofd gevallen en via mijn hoofd op de schouder van Corri. Heb ik naast een scheur in mijn hoofd ook nog een bult er bij. (Gelukkig valt het mee) We hebben wel een mooi beeldje gescoord.