Voorbereiding

2 februari 2019 - Hanoi, Vietnam

Het vliegverkeer is voor 8% verantwoordelijk voor de opwarming van de aarde door de uitstoot van CO2. Je zou je bijna gaan schamen om een verre reis te boeken. Maar wij niet hoor, wij reizen CO2 neutraal, zowel de vlucht als het lokale vervoer tijdens de vakantie. Wij steunen zonne energie in Thailand en windenergie in Taiwan. Aangezien mijn auto heel de maand stil staat is het eigenlijk beter voor het milieu als we ! vakantie gaan...
Eigenlijk is het de auto van Davey die heel de maand stil staat, want we hebben een stoelendans met de auto's gedaan. Van mijn auto ging de turbo eergisteren kapot en de reparatie duurt nog een paar dagen.

Dit keer geen taxi naar schiphol, maar een hotel en parkeren. Op deze manier begint de vakantie en de inpakstress een dag eerder. Maar toch wel relaxed zo. Het plan was om op tijd te vertrekken, om zo de spits te vermijden, maar Corri waseen beetje tijd aan het rekken. Dat komt, omdat ze oorbellen had besteld (van een kadobon die ze nog van Carien heeft gekregen) die ze in Vietnam in wilde doen. Elke dag trouw gewacht bij de brievenbus, maar geen oorbellen. Uiteindelijk heeft ze er vandaag over gebeld; "ja hoor mevrouw de oorbellen zijn onderweg en worden vandaag na 3 uur bezorgd". We zijn om half drie weggereden.......
Niks code oranje, of centimeters sneeuw zoals was verwacht, maar file vrij aangekomen en om 4 uur ingecheckt.
We hebben een kamer in het zwanenburg hotel in Zwanenburg en natuurlijk niet zo ver van de zwanenburg baan van schiphol. Er komt elke paar minuten een vliegtuig over. Op de foto zie je een schijnwerper die snachts waarschijnlijk de gevel van het hotel en waar ik bang voor ben, ook onze kamer zal verlichten.
We gaan eerst eten bij ( hoe kan het anders heten) eetcafe het zwaantje....

We hebben gezellig en lekker gegeten, wezaten bij het raam en tijdens het eten viel er best wat sneeuw, maar voordat we terug naar het hotel liepen was alles opgelost. Terug naar het hotel konden we op het licht aflopen, heel de gevel verlicht, maar de goden waren met mij, precies de lamp die voor ons raam hing deed het niet :)